styczeń 2015:

Od wtorku, 30 grudnia (a w niektórych sklepach od 31 grudnia, tj. od środy) można już nabyć kolejny, styczniowy, świąteczny numer "Prawdę mówiąc".

  • Jaka jest jego zawartość - patrz tekst na głównej stronie portalu.
Aktualnie nie ma żadnych nadchodzących wydarzeń.

Czy w gminie Radgoszcz obowiązuje odpowiedzialność rodzinna?

2012-10-09 09:16

- Stefan Luszowiecki – radny, którego boli ubóstwo Radgoszczy

Stefan Luszowiecki jest radgoskim radnym już przez 3 kadencje. Nie może pogodzić się z tym, że jego ukochana gmina jest tak uboga z powodu złego zarządzania.

Stefan Luszowiecki ma 56 lat i ścisłe wykształcenie (jest technikiem mechanikiem, specjalność obróbka skrawaniem), dlatego rzeczywistość ocenia precyzyjnie. Urodził się w Luszowicach. Najpierw pracował w Tarnowie. Był członkiem zespołu pieśni i tańca przy Domu Kultury „Tamel". Później pracował w GS-ie w Radgoszczy. Od 1998 roku prowadzi skład materiałów budowlanych, nawozów i opału na terenie dawnego GS-u w Luszowicach. Jego hobby to taniec oraz wędrówki po polskich górach. Jako radny jest członkiem Komisji Rewizyjnej i patrzy wójtowi na ręce.

Radny Luszowiecki widzi tylko jedno wyjście z obecnego kryzysu, do jakiego doprowadziły nieudolne rządy obecnego wójta Marka Lupy (PSL) – stworzenie specjalnej komisji, w skład której weszliby bezpartyjni fachowcy z różnych dziedzin (np. miejscowi przedsiębiorcy). Komisja ta powinna opracować plan naprawczy. Na przykład trzeba stworzyć strategię, która poprawi katastrofalną sytuację w finansach radgoskiej oświaty. Musi powstać także specjalna komórka, która skutecznie (nie tak jak dotychczas) zabiegać będzie o pozyskiwanie dodatkowych funduszy zewnętrznych (np. z Unii Europejskiej).

Trzeba natychmiast zakończyć rozbudowę gminnej biurokracji, która jest niepotrzebna. Za czasów wójta Chrabąszcza sytuacja wyglądała inaczej. W Urzędzie Gminy pracowali ludzie, którzy naprawdę byli potrzebni. Teraz nie ma racjonalnej polityki finansowej. Gmina jest niepotrzebnie zadłużana, musi więc spłacać odsetki. Wójt Lupa obciąża ludność większymi podatkami i innymi opłatami (np. od środków transportu, powierzchni handlowej etc.).

Radny Luszowiecki ma mnóstwo pomysłów, które poprawiłyby kondycję Radgoszczy. Na przykład można by stworzyć na terenie gminy specjalną strefę mieszkaniową (kilkanaście hektarów) z tanimi mediami. Powstałoby nowe osiedle, gdzie mogliby osiedlić się ludzie z zewnątrz. Przyniosłoby to dodatkowe dochody do gminnej kasy. Luszowiecki nie rozumie, dlaczego w zbiorniku w Narożnikach tak długo nie było wody. Teraz ten rekreacyjny teren mógłby stanowić także niezłe źródło dochodu.

Stefan Luszowiecki jest radnym opozycyjnym. Od 25 lat kierownikiem biblioteki gminnej jest jego żona. Ciekawe, że został obcięty budżet tej biblioteki, a żonie zredukowano etat do połowy, zaś wynagrodzenie do najniższego poziomu. Praktycznie wszyscy mogą się domyślić, dlaczego tak jest traktowana żona opozycyjnego radnego oraz instytucja, którą kieruje.

Gdyby Stefan Luszowiecki był dzisiaj wójtem stworzyłby program naprawy finansów gminnych, listę priorytetów (określiłby, co jest najważniejszym zadaniem, a co mniej ważnym) oraz przeprowadziłby analizę, które obiekty przynoszą gminie największe straty i ograniczyłby je (nie rozumie, po co gminie budynek b. GC-u, dlaczego remontowano byłą szkołę w Narożnikach?). Wójt Lupa zupełnie niepotrzebnie prowadzi drobne inwestycje, które w praktyce nic, albo niewiele dają mieszkańcom gminy.

Stefan Luszowiecki ma nadzieję, że za dwa lata sytuacja Radgoszczy ulegnie znaczącej poprawie, gdy będzie ona kierowana przez nowych, rozsądnych ludzi, którzy myślą przede wszystkim o potrzebach mieszkańców gminy, a nie o interesach swojej partii.

Wróć

Komentował Jan09-10-201209:19

Więcej takich radnych jak pan Luszowiecki!

Komentował Czytelnik09-10-201210:29

Czy szanowna Redakcja wie, że w gminie Radgoszcz w ostatnią niedzielę odbyły się wybory na sołtysów, które zakończyły się klęską wójta Lupy? Myślę, że koniecznie trzeba o tym poinformować czytelników PM. Pozdrawiam

Komentował olek09-10-201220:20

Panie Luszowiecki musi Pan zrobić porządek z tym PSlowski układzikiem .............
Do końca kadencji Lupy Gmina utonie, czy ludzie w radgoszczy nie potrafią nic zrobić z tym człowiekiem. Będziemy płacić kredyty na pokolenia. Czym może zabłysnąć Wójt.
Imprezami powitaniem lata i petardami, które kosztują troszeczkę kasy , a nas na to nie stać Panie Wójcie . Wie że tym jeszcze może troszke ludzi zwabić i tyle. czekajmy jeszcze dalej to nas skończy, a sam zdąży się nachapać. Ludzie zróbmy coś dla naszej gminy wywieżmy go na taczkach puki jeszcze nie pochował radgoszczy.I przyglądnijmy się jego ......interesikom.

Komentował osa09-10-201221:57

Pan Stefan ma wiele racji ale gdyby udawał że jej niema to i nie miałby nasłanych kontroli i żona miała by cały etat i nie oskarżano by go o oszustwa jakie Z....... ma na swoim koncie
Jest człowiekiem który umiał rozwinąć firmę i nią zarządza tak że widać jak się rozwija .Gmina natomiast idzie w drugą stronę na dno ,pytanie kto jest lepszym gospodarzem ?
Dlatego wielu powinno się zastanowić czyich racji słuchać .

Komentował olek10-10-201218:56

Gmina idzie na dno i pójdzie jak będzie rzadził Lupa. panie Stefanie Zróbcie coś z Panęm Józefem Żabą, bo dalej tak nie może być. Tylko wasza interwencja pomoże naszej gminie ratujcie ją.

Komentował Igor11-10-201210:31

olek co Stefan ma zrobić? jest radnym, żona jednak ma ten etacik (a już 12 lat temu miała iść na rentę, jej miejsce miało być zajęte przez nauczycielkę, którą jako jedyną w 2000 r. Chrabąszcz zwolnił z pracy i pozostawił bez środków do życia!). Majątku już żadnego do odkupienia za parę groszy od Gminy nie ma.... Żaby nie znam, ale Luszowiecki, Chrabąszcz, Giża, Lupa parę innych radnych byłych i obecnych oraz niektórzy dyrektorzy szkół i przedszkoli stanowią ekipę, która jednak nieźle się obłowiła od roku 1990. To, że się pozamieniali miejscami, nie zmienia nic, tylko Chrabąszcza bardzo boli. A dla gminy? urzędnicy na wypłaty będą mieć. A jak wójta ludzie zmienią, to co się zmieni? - na wypłatę urzędnicy będą mieć. A propos zadłużenia - niech sobie pan Luszowiecki przypomni, czy był on i jego koledzy w 2009 i 2010 roku choć raz przeciwny zaciąganiu kredytów? Chcieli Lupę skończyć zadłużeniem, no ale im to nie wyszło, bo nie mogą zrozumieć, że ludziska mieli dość Chrabąszcza i jego świty (szkoda, że część tej świty jest uniwersalna i Lupa ją przygarnął). Czy pan Luszowiecki lub Żaba lub kotoś inny będzie lepszym wójtem od Lupy? Napewno tak. Kto zna Lupę, przyzna mi rację. Czy wygrają wybory? Już taki pewny nie jestem. Ale czas pokaże. Wybory są dla wszystkich, i nikomu nie wolno odbierać prawa wybierania lub startowania w nich.

Komentował obserwator11-10-201219:01

Igor twoje wypociny to poziom przedszkolaka.To co zrobil poprzedni wojt zapisala to juz historia iczas Zgminy drewnianej zostala murowana to znaczy przebudowana pod kazdym wzgledem.Totymi bzdurnymi wypowiedziami tego nie przekreslisz Historia i fakty sa niezniszczalne. Ze brak ci zielonego pojecia co bylo za poprzednika a co jest teraz i co sie dzieje.Piszesz takie bzdury bo poprzednio wszystko bylo publiczne a teraz wszystko zalatwia sie pod stolem.Podam ci fakty tylko zostatnich tygodni.Czy ty wiesz i ile ludzi wie ze za grosze sprzedano wlasnosc gmiy teren domku mysliwskiego w Smykowie, zagrosze oddano biznesowi dabrowskiemu zbiornik retencyjny w naroznikach, a mialo to sluzyc mieszkajcom gminy i jej mlodziezy.w tych dniach podjeto dzialania by sprywatyzowac osrodki zdrowia,zeby ratowac upadajacy GS zakupiono od niego budynek adminitracyjny itp sa to tylko niektore fakty .ktore zenuja. taka gospodarka musiala przyniesc ten dramat finansowy gminy.Pisze dlatego tak bo wiem kim jestes,a masz dwa oblicza ,a takich jest kilku w radgoszczy.

Komentował Igor12-10-201209:04

Drogi obserwatorze, olku czy jak Ci tam jeszcze (w każdym razie z ul. Dąbrowskiej i Witosa w Luszowicach): z Twojego tekstu epatuje wielkie podniecenie i olbrzymie emocje... Pamiętaj, że nie zawsze się ma rację, nawet gdy się mówi głośno, i nawet gdy Ci się wydaje, że masz rację. Pozdrawiam

Komentował zoro16-10-201215:20

dajcie sobie spokoj z tymi wojtami z luszowic jaknie traktorzysta to geesowiec tak jakby Radgoszcz niemiala swoich ludzi i tak w gminie Radgoszczy jest was za duzo radzil bym sie przeniesc do gminyLisia Gora tam was jeszcze niebylo

Komentował Agrfka17-10-201222:12

Witam, muszę się wypowiedzieć w tej sprawie, przeczytałam artykuł dwa razy i.... na początku powiem NIE popieram p. Lupy, powinno być referendum i odwołać pana .... ale to co mówi p. Stefan L.... radny od trzech kadencji jest tak irytujące.... Jak radny po 10 latach piastowania tego stanowiska nie zorientował się jak działa samorząd, jaki prawami się rządzi?
Ale po kolei: Radgoszcz jest biedna bo jest zarządzana przez nieodpowiednich ludzi. Odpowiednia komisja do stworzenia planu naprawczego: Jaka komisja? i czy pan radny nie wie, ze budżet rządzi się innymi prawami niż gospodarka rynkowa?
Dwa: od czego w gminie są Komisje Rewizyjne, Budżetowe, Oświaty/ czy nie są do tego powołane ustawą aby kontrolować budżet i wydatki gminy? Po co tworzyć kolejny twór, do kontroli i naprawy skoro są one w gminie, radni biorą za to kasę i powinni to robić!!!!!

Trzy zapobieganie biurokracji- nie uda się tego zrobić tworząc specjalną komórkę w gminie do pozyskiwania środków zewnętrznych z UE, ( nie wspomnę już o tym żeby się rozwijać trzeba inwestować, brać kolejne kredyty- Który bank je da gminie?//// KAŻDE euro pozyskiwane z UE musi być zabezpieczone wkładem własnym!!!!! Radny powienien o tym wiedzieć, skoro tyle mówi o braku płynności finansowej to skąd kolejna kasa na inwestowanie?

Cztery: pomysły... nie wypowiem sie w tej kwestii

Pięć: tu wrócę do początku postu: pisałam ze w gminie pracują ludzie na nieodpowiednich stanowiskach.... Zona pana S KIEROWNIK biblioteki powinna wiedzieć ze zgodznie z ustawą o upowszechnianiu ..... kultury - instytucja kultury - gminną zarządza DYREKTOR nie KIErownik , jeśli ta kobiet pracuje w bibliotece przez 25 lat a nie wie na jakim powinna stanowisku pracować to pytam się co ona tam robi na te 1/2 etatu za przez 2100 zł miesięcznie co daje na etat 4200 ( nie jest to mało)- zgodnie z oświadczeniem majątkowym. Tu też powiem, ze nie ma czym kobieta kierować- na cały etat... dwa małe pomieszczenia jeden bibliotekarz, co tam dyrektorować na całym etacie? Zobaczcie jak to sie ma do zarobków innych dyrektorów jednostek podległych pod gminę gdzie mają w zarządzaniu budynki ( np dyrektor szkoły) i i wiele wiele więcej obowiązków. Niech zona nie narzeka tylko uzupełni wiedzę a moze zostanie doceniona...

Sześć: nadziej, marzenia,,,, trzeba zacząć od zatrudnienia specjalistów, wykształconych ludzi, ekonomistów... wiem, że to trudne w Radgoszczy, bo każdy co bardziej rozgarnięty ucieka z tej wsi, lub nie chce się angażować politycznie - czyt. babrać się w brudach, układach....

Siedem: będę wzruszona jak przejdzie mój post przez cenzurę, trzeba bardziej sprawdzić info a później pisać w prasie.... biadolić

OSIEM: chętnie podyskutuję z innymi nawet panem radnym ale merytorycznie
Pozdrawiam

Komentował zoro19-10-201213:35

super Agrfka po przeczytaniu twojego komentarza jestem za i kiedy wrescie sie obudzicie nie spac brac sie do roboty POZDRAWIAM

Komentował George22-10-201221:25

Bardzo dobry komentarz Agr. i tez jestem zaskoczony, ze przeszedl. Oni mowie prawde, ale swoja. Widza niestety tylko to, co chca widziec. Pozdrawiam cala Radgoszcz

Komentował Agrafka23-10-201216:29

Komentarz jest dobry, bo obiektywny, nie mieszkam w Radgoszczy od 20 lat, ale widzę co się tam dzieję i mnie trafia....Nie mam żadnego interesu żeby popierać tego czy poprzedniego wójta ( poprzedniego bardzo krytykowałam bo tylko pompował kasę w Luszowice a o np: Radgoszczy II nie pamiętał wcale- był bardzo układowy i dobrze, że odszedł. Obecny, jest słaby - trudno go nazwać wójtem, powinien odejść bo nie ma do finansów publicznych głowy, nie ogarnia tego co się dzieje w gminie).

Będę się powtarzać to Rada Gminy jest odpowiedzialna za to co się dzieje w gminie, to ci ludzie są odpowiedzialni za cały bałagan w Radgoszczy:

Skład Rady:
Przewodniczący: Jan Marian Zuziak

Wiceprzewodniczący: Robert Grzesiak

Maria Cedzidło

Józef Foszcz

Stanisław Frąc

Robert Grzesiak

Stefan Kacała

Antoni Kusiak

Stefan Luszowiecki

Alicja Madej

Celina Ramocka

Eugeniusz Seternus

Eugeniusz Stanek

Alfreda Szkotak

Zbigniew Toczek

Jan Marian Zuziak

Józef Żaba

Wójt jest tylko od organem wykonawczym ( to co Rada Gminy ustali wójt musi wykonać) i to za te osoby powinna się gazetka "prawdę" mówiąca zabrać.

Przecież żeby wójt zaciągnął kolejny kredyt Rada Gminy ( większość ) musi się zgodzić.... żeby zlikwidować szkołę też- rany nauczyciel, pedagog, matematyk ( powinien to policzyć, kalkulować) był za likwidacją, jak on może się spokojnie golić i patrzeć sobie w twarz? Jak inni radni nie maja własnego zdania? przecież żeby się decydować na objęcie takiej funkcji to trzeba mieć coś w głowie, trzeba mieć własne zdanie, a nie być marionetką w rękach wójta.

Radni reprezentują ludzi którzy im zaufali, wybrali ich, to potrzeby ludzi powinny być brane pod uwagę, a nie potrzeby wójta i przedsiębiorstwa które nazywa się " Utrzymanie władzy i profitów".

Też pozdrawiam cała Radgoszcz...

Komentował zoro23-10-201218:59

Panie agrafka jak przeczytalem liste radnych to ci powiem szczera prawde naprawde specjalisci od rzadzenia nogorszego zlomu naprawde niebylo gratulacje wyborcy czymac tak dalej i wio po kredyty do bankow POZDRAWIAM LUSZOWICE I RADGOSZCZ

Komentował osa23-10-201220:00

Agrafka wracaj do Radgoszczy zbyt daleko mieszkasz aby nam pomóc choć rodzina została ,ale piszesz super . Jest tylko jedno ale, gdyby przewodniczący rady nie był dobrym kolegą Wójta to może by to było inaczej a tak to rada i Wójt to jedno . Trzech radnych opozycji nie są wstanie nic zrobić bo nie mają szans na przegłosowanie czegokolwiek ,to też Wójt jest Panem i robi co chce a radni głosują mu jak karze i wiszą mu komisje i zdanie innych .
W poprzedniej kadencji mieli radni opozycji większość ale byli krytykowani za wszystko nawet za to co nie zrobili bo nie było gazety opozycyjnej jak Prawdę Mówiąc która pokazała pewne sprawy natomiast nie mieli wpływu na gazetę wydawaną przez Wójta . .Dziś to Wójt będzie musiał się tłumaczyć z tego co robi ze swoimi radnymi , ze swej nieudolności, złych decyzji czy niegospodarności ,ale dopiero jak przegra wybory do tego czasu nic mu nie będzie . Po prostu ma władzę i poparcie kolegów z PSL . Pozdrawiam Cię A .

Komentował Podedworski23-10-201221:41

Panie Luszowiecki!Panie,opozycyjny radny(bezradny).Pamietam,ze sporo czasu byl pan radnym pozycyjnym.Z wojtem z tej samej ulicy.I co?.I gowno!Napewno nie nalezy pan do duzych przekretasow,ale o sobie ,tez pan nie zapomina.A to tania dzialka w poblizu firmy(czy byl przetarg?),a to spokojna posada dla zony,a to wyjatkowa dbalosc o GS(bankruta).Po prostu,zawsze w poblizu.Oczywiscie,wszystko dla obywateli,rodzaj szlachetnej poslugi.A ja bym radzil sobie odpoczac.Gleboki oddech,cieple kapcie,krotkie spacery,dlugie rozmowy z poprzednim wojtem,jak to wspaniale bylo,ale se ne vrati!Na szczescie bieda panu nie grozi.Totez z diety radnego moze pan zrezygnowac.Bo co sie stanie.Nic.Gowno.

Komentował wnuk24-10-201218:28

Panie agrawka jastem radgoszczaninem z krwi i musze na twoja zenade odpowiedziec.,jako katolicy nie mozemy klamac.To wojt z luszowic wprowadzil cywilizacje popatrz w tym solectwie zadna droda w czasie daszczu byla nieprzejezdna on jer wszystkie odbudowal. wszkole nawet piece wegloee byly niesprawne odbudowal szkole prawie od podstaw a ten nam chce zlikwidowac.wodociagi .gazyfikacja,telefonizacja, czesc kanalzacji jak by byl to juz by cale solectwo bylo skanalizowane i wiele innych rzeczy mniejszych. Jak tak mowisz przed spowiedzia wszystkich swietych to tracisz wiare opamietania

Komentował Agrafka24-10-201218:38

Zoro jestem kobietą,... błagam Cie... czytaj uważnie:), dwa lista radnych: jak już pisałam wyborca nie ma w czym wybierać.. Ci ludzie dobrze pracują, ale u siebie w gospodarstwach bo tego się uczyli od dzieciństwa, do Rady Gminy trafili przez przypadek - większość i teraz dostają dokumenty do przeczytania zazwyczaj na godzinę przed sesją rady gminy i głosują....... nawet nie wiedzą za czym.... dostają też instrukcję jak mają głosować. Swojego zdania nie mają, a przecież podejmują ważne decyzje... dla swoich dzieci a nawet wnuków( spłata kredytu lol).

Dodam jeszcze, że nie są za nic odpowiedzialni!!!!!!! bo gdyby któryś z radnych zwrócili chociaż złotówkę za błędne decyzje do kasy gminy to by się może zastanowił jakie będą konsekwencje jego głosowania na polecenie pana wójta.
Ale będę to powtarzać to ta... cdn. obowiązki

Komentował Agrafka24-10-201223:08

wnuk proszę nie mieszaj boga do tych spraw... a to czy ja sie spowiadam to naprawdę jest moja osobista sprawa, nie wiesz czy w ogóle chodzę do kościoła wiec z takim tekstami nie wyskakuj bo mnie rozśmieszasz.

Dwa jaki wójt odbudował drogi? odbudowali podatnicy, ludzie którzy płacą podatki, wójt nie ma takiego majątku żeby nawet dziury połatać w radgoskich drogach a co dopiero je budować…
Świadomość ludzi o podatkach jest bardzo niska, a każdy powtarzam każdy je płaci ( kupując np. codzienny chleb).
Mi żaden wójt, radny, czy Unia Europejska nic nie dają, płace podatki i one wracają do mnie w postaci infrastruktury, bezpieczeństwa ( policja, straż) służba zdrowia…edukacji. To ja jako podatnik mam wymagać od władz, bo oni za to biorą kasę ( też moją) za to ze zarządzają moimi podatkami, … a kwestia jak zarządzają to jest inna sprawa. I dlatego o tym piszę.

Komentował Igor25-10-201208:06

Wnuku, a gdzie indziej byłeś jako obserwator, wczesniej olek. Zdecyduj się, albo lecz... bo to chyba schizofremia???? A tak na marginesie... Chrabąszcz żyje jeszcze? bo przedstawiacie go jako tego, który zastał Radgoszcz drewnianą a zostawił murowaną... ale tamten Kazimierz Wielki chyba zmarł w 1370 roku (czyli w XIV wielku)...

Dodaj komentarz

* - pole wymagane